Safety pin

Dzisiaj poznałem nowe słowo – safety pin. Wbrew pozorom Brytyjczycy określają tą nazwą przedmiot, który znany jest nam od dzieciństwa. Jednak od początku.
Siedziałem sobie na przerwie z kubkiem napoju kawowego ręce (firma nie pozwala używać czajników elektrycznych), kiedy weszła nasza koleżanka z pracy. Chciała coś sięgnąć zza moich pleców, więc wstałem, on sięgnęła to, co chciała, a ja znowu chciałem zająć swoje miejsce. Nagle usłyszałem trzask, a potem odgłos toczącego się po podłodze guzika… O rajciu, guzik potoczył z plaskiem po podłodze na drugi koniec pokoju. Koleżanka, przystanęła i szczerząc się jak Kot z Cheshire, wycedziła: – To ja teraz poczekam, aż wstaniesz żeby sięgnąć guzik… Taa, odłożywszy wcześniej kubek, trzymając portki w garści podniosłem nieszczęsny kawałek plastiku z podłogi. Zanim rozczarowana koleżanka wyszła z miną „Jak nie – to nie”, zdążyłem jeszcze zapytać falsetem: – Masz może igłę i nitkę? Popatrzyła, na mnie z politowaniem, później zrobiła wspomnianą minę, a potem wróciła krztusząc się ze śmiechu, nie mam igły i nitki, ale mam safety pin i podała mi agrafkę.
Do końca dnia, biegałem z agrafką zamiast guzika, ale zaraz po przyjściu z pracy wrzuciłem do mojej torby – małą szpulkę nici i igłę. Tak na wszelki wypadek.

Odpowiedzi: 2 to “Safety pin”

  1. 4wymiar Says:

    o raju😀 Ale historia😀
    Safety pin znałam, bo uczyłam kiedyś dzieciaki angielskiego i była taka historyjka z bobasem w pieluszce na agrafkę – znając dociekliwość dzieci przygotowałam się na pytanie „jak jest agrafka po angielsku?”
    Co jeszcze masz w torbie?

  2. lizzardo Says:

    4wymiar – Już zaglądam🙂 – płyta CD, dwie gazety z zeszłego tygodnia, worek po kanapkach, książka, jakieś rachunki, długopisy, igła i nici, spinacze, książkowy kalendarz i paczka cukierków🙂 Wczoraj miałem jeszcze aparat, ale pada, więc wrócił na półkę🙂

Skomentuj

